24 August 2021 – Regiunea Ungheni are propriul brand începând de astăzi. Inițiativa premieră pentru R. Moldova este dezvoltată cu asistența financiară a Uniunii Europene în cadrul Programului EU4Moldova: Regiuni-cheie.
Logoul regiunii Ungheni reprezintă următoarele simboluri:
- Interpretarea simbolistică a inițialei Ungheni
- Reinterpretarea stemei municipiului Ungheni
- Săgeata ce simbolizează calea şi motivaţia unghenenilor
- Amprenta ce transmite mesajul că fiecare unghenean contează
- Cupa – o conexiune subtilă la brandul de ţară, Pomul Vieţii
Brandul dezvoltat definește personalitatea regiunii și promovează valorile cheie ale acestuia:
Onestitatea – preferăm să spunem lucrurilor pe nume, fără să creăm
așteptări false
Vizionarismul – respectăm și păstrăm cu multă grijă trecutul Regiunii,
însă alegem să privim în viitor pentru a-l construi zi de zi
Optimismul – reușim în contextul în care ne aflăm, dar suntem convinși că avem puterea de a schimba lucrurile în mai bine
Curajul – avem curajul de a gândi în profunzime și de a explora idei care par imposibile.
Hărnicia – știm că succesul e posibil prin muncă și suntem mândri să ne fie cunoscută hărnicia.
Deschiderea – suntem ospitalieri și deschiși pentru fiecare vizitator, dar și pentru oportunități.
„Sunt mândru că regiunea Ungheni este una din primele din țară ce are identitate vizuală. Este un simbol ce definește vizual unitatea unghenenilor şi valorile noastre cheie. Printre acestea sunt onestitatea – noi preferăm să spunem lucrurilor pe nume, fără să cream așteptări false; creativitatea și inovarea – alegem să privim în viitor, pentru a-l construi zi de zi cât mai deosebit și mai atractiv; şi optimismul – reușim în contextul în care ne aflăm, dar suntem încrezători că putem schimba lucrurile în mai bine”, spune Alexandru Ambros, primarul municipiului Ungheni. Primăria municipiului Ungheni este instituția ce a preluat rolul de administrator al brandului regiunii Ungheni.
Noul logo oferă identitate distinctă regiunii Ungheni și îi sporește competitivitatea în atragerea turiștilor, investițiilor, companiilor noi, sporirea exporturilor, promovarea pe plan extern şi, nu în ultimul rând, în atragerea de capital uman.
Brandul regiunii Ungheni este destinat spre utilizare deopotrivă localităților rurale şi mun. Ungheni, agenţilor economici, instituțiilor publice, sectorului asociativ și oamenilor ce iubesc Ungheniul.
Crearea logourilor a fost un proces complex ce a implicat atât cercetarea documentelor identitare ale regiunii, cât și comunicarea cu băștinașii, pentru a identifica trăsăturile distincte și avantajele regiunii cheie. „Mă bucur că îmbrățișăm tot mai mult ideea de a îmbrățișa și a celebra adevărurile despre noi. Pe parcursul lucrului la aceste identități am descoperit lucruri care merită de știut și de povestit despre ambele regiuni. Mă bucur că brandurile dezvoltate poartă la mijloc câte un adevăr profund care este relevant astăzi și va rămâne relevant pentru mulți ani înainte. Este o onoare pentru mine și echipa să avem ocazia de a lucra la un astfel de proiect”, susține Eugen Boico, membru al echipei creatorilor de brand al regiunii Ungheni şi Cahul – Publicis Moldova în consorţium cu Hora Design.
Dezvoltarea identității vizuale şi a sloganului regiunii Ungheni este un prim pas din strategia de promovare a regiunii Ungheni, urmând a fi lansate campanii ample de promovare atât pe plan naţional, cât şi internaţional.
Unde ne conectăm – este sloganul regiunii Ungheni. El simbolizează punctul de conexiune dintre Republica Moldova și Uniunea Europeană, dar şi locul unde te conectezi cu noi oportunități economice, grație Zonei economice libere, dar și afacerilor transfrontaliere. El este şi un simbol de conexiune cu trecutul, Regiunea Ungheni fiind bogată în istorii ce merită descoperite, precum ar fi Marele Drum Comercial Tătăresc în Evul Mediu sau cunoscutul Pod de Flori dintre România şi Republica Moldova.
Vă invităm să promovaţi brandul Regiunii Ungheni.